בדרך לפאפוס ולימסול בקפריסין? קחו כמה טיפים מועילים

מאת רוית חבר אילן

חזרנו משישה ימים בפאפוס ולימסול. אכתוב כאן טיפים ועצות, שאולי יעזרו למטיילים הבאים. אז קודם כל, כדי לא לבזבז זמן לאנשים שסוג הטיול שאנחנו עשינו, אינו רלוונטי עבורם, אציין מראש שעשינו טיול משפחה ואנסה לציין בראש כל פסקה את הנושא.

אז נתחיל: נסענו משפחה של 12 אנשים, שישה מבוגרים ושישה ילדים (גילאי 3-14) חלק אוכלים כשר וחלק לא.
החלק של מספר הנפשות חשוב לגבי חישובים כלכליים ומקומות פנויים כמו: כניסה לאתרים, מסעדות, מלון ורכב מתאימים.

אלו המקומות שבהם שהינו וביקרנו:

1. אליסיה פארק מלון דירות
2. טיילת פאפוס
3. קניון פאפוס
4. סופר + ג'מבו
5. לימסול
6. תערוכת מכוניות לימסול
7. טירת לימסול
8.מסעדה צמוד לטירת לימסול "meat bar"
9. קניון לימסול
17. מסעדה אפריקאית
18. שוק פאפוס

טיסה עם רייאנאייר

הזמנו כרטיסי טיסה פריורטי של ריינאר, שזה בעצם הזמנת מקומות בטיסה, תיק גב וטרולי לכל נוסע, ללא מזוודה לשליחה, הכל עולה למטוס.

נתחיל בתיקים ואריזה:

נכון שלכל אחד מבני המשפחה מגיע טרולי (שנכנס בתא מעל המושב במטוס) ותיק גב (כזה שנכנס מתחת למושב במטוס), בפועל הילדים לא סוחבים את התיקים, כך שיצא שאני ובעלי נראינו כמו מטיילים להודו, עם תיקים על הגב, על הבטן, על הראש, גוררים טרולים עם הרגליים ובשיניים, תוך כדי שמנסים לא לאבד ילד או שניים, העצה שלי: לקחת תיקים שבאמת הילדים יסחבו או לשלם על מזוודה.

לקחנו לילד הקטן את כסא הבטיחות מהאוטו שלנו (כסא ענקי) העדפתי את זה מכמה סיבות:
1. הכסא הנוח והמוכר לילד, שנרדם בו ורגיל אליו.
2. כסא טוב, שאני סומכת עליו והוא נחשב לבטיחותי מאוד בעיקר עם הנסיעה בשמאל… (מאשר כסא לא ידוע מהשכרה)
3. לא משלמים כסף על הכסא ילד בטיסה! (גם לא על בוסטר), למרות ששולחים במטוס בכבודה חריגה
וגם לא על העגלה, שלקחנו למטוס.

אין צורך לעדכן בזמן הזמנת הכרטיסים.

מצאו טיסה לפאפוס

בשדה ביציאה מהארץ לא בדקו כמות נוזלים, גודל תיקים, משקל, גובה, אורך ורוחב של כלום לעומת החזרה בשדה בפאפוס, לא פיספסו שום נוזל או משחה שעברו 100 מ"ל וזרקו, כולל משחת החתלה ואפילו תרופה (מסויימת) היו צריכים לבדוק ולאשר לנו,

עצה: סתם לא נעים החיטוט הזה בתיקים, פשוט לשים לב, משחות שיניים, החתלה, פחיות שתיה, בושם גדול, אין טעם להחזיר לארץ. לגבי הבקבוקים של התינוק, העבירו בדיקה מיוחדת ואישרו.

*לקחת בחשבון: שרוב הטיסות של ריינאייר ממריאות מטרמינל 1 וחוזרות לטרמינל 3, אם מחנים בחניון טווח ארוך בטרמינל 1, אחרי הנחיתה צריך לנסוע בשאטל לחניון, עוד העמסה וסחיבה של התיקים…

*נחתנו בפאפוס בלילה, רכבי ההשכרה חיכו בשדה (רכב 7 מקומות ורכב 5 מקומות)

ואז הגיע רגע הנהיגה בשמאל…

עצה: דווקא הנהיגה בלילה לבד בכביש, נתנה לנו זמן להתאמן על הנהיגה בשמאל, כן, צריך המון ריכוז, תמיד להסתכל ולדעת בוודאות לאיזה נתיב עומדים לפנות ומאיזה כיוון להיכנס לנתיב ומי יכול לפנות מולך ומאיפה, אבל מתרגלים מהר מאוד ובשלב מסוים אפשר לנהוג בשמאל וגם להקשיב לרדיו באותו זמן…

עצה 2: רכב צמוד למשפחה זה הכרחי לטעמי, לתפעל את האוטו זו לא בעיה בכלל ואפילו קצת מצחיק (להפעיל וישרים כל פניה), הדבר היחידי זה להתרכז בנתיב הנסיעה ובכיכרות, הסימונים והשילוט מאוד ברורים.

מלון: אליסיה פארק

מלון דירות מאוד מומלץ, מיקום מרכזי, חדרים נקיים, יפים, מסודרים, יש הכל, מטבח מאובזר, כל מה שצריך לשטיפת כלים וריצפה. עובדי המלון אדיבים ומסבירי פנים. יש מסעדה, סופר ומכולת גם בתוך המתחם וגם צמוד למתחם. יש בריכה ענקית וחניה צמודה.

לקחנו 3 חדרים, חדר אחד מהם פנטהאוז, קיבלנו חדר מהמם, ענקי, 3 חדרי שינה, מעוצב, תאורה מתחלפת, מרפסת ענקית, פינת אוכל וטלוויזיה חכמה. שני החדרים הנוספים היו קצת שונים, החדר שפנה לבריכה היה טיפה יותר גדול והיו בו 2 שירותים ומקלחות, לעומת החדר השני, שהיו בו רק שירותים ומקלחת אחת.

בחדר חיכה בקבוק מים ושוקולד, ערכה קטנה להכנת שתיה חמה.

בפנטהאוז היה גם יין…

עצה: הילדים הגיעו רעבים, כדאי להביא מהארץ אוכל לרגע הזה שמגיעים מלאי התרגשות למלון ב 12 בלילה.
עצה 2: מנסיון… אם מזמינים כמה חדרים לוודא ולבקש מראש שיהיו יחד באותה קומה או לפחות באותו בניין…

מצאו מלונות בפאפוס

גם שייט בחופשה

הטיילת

טיילת נחמדה, אין הרבה מה לעשות, יש מסעדות, בערב בריזה קרירה כדאי להביא ג'קט בתקופה הזאת

הקניון

אנחנו בעיקר אהבנו את רשתות המזון המהיר האמריקאיות, קנטקי (KFC), טאקובל, סאבוואי, וואגאממה, סינבון וכדומה… ובעיר באיזור הטיילת יש סניף של סטארבקס.

ג'מבו

כמובן יש בקניון את ג'מבו (מקסטוק עצום בגודלו) ,

עצה; לא לשכוח שצריך בשביל הקניות מקום בחזור ובחזור מקפידים בבידוק…

יש סופר עם הכל,

עצה: ממליצה על האטרקציה, מבחינתי, האננס הטרי, מקלפים וחותכים במקום ברבע מחיר מישראל (קופסה ב 2 יורו בערך!)

טיול לפאפוס
עתיקות מקומיות

לימסול

נסיעה קצרה של כ 40 דק' כמו לנסוע מחולון לנתניה.

תערוכת המכוניות בלימסול, האנגר עם מכוניות נדירות, לא מצדיק את מחיר הכניסה, לטעמינו, (ביקשו לכולנו 100 יורו וזה כולל הנחת מבוגרים וילדים…)

בסוף הוחלט ששני הגברים יכנסו לבד עם הילדים הקטנים שנכנסים חינם,חצי שעה הם התרשמו, צילמו ויצאו מאושרים.

טירת לימסול

מאוד יפה, הילדים שמחו, מחיר הוגן וזול, שווה לפנות שעה וללכת לראות, מאוד מרשים וייחודי.

מסביב לטירה שפע מסעדות, אכלנו ב "meat bar" הכל היה טעים!

קניון לימסול

גדול פי 2 מקניון פאפוס, יקר, יש הכל בארץ. הילדים היו בקומה התחתונה במשחקייה ענקית, החליקו על הקרח, יש באולינג, משחקי וידאו ועוד שלל משחקים

עצה: תכינו את המטבעות…

אכלנו שם באושן באסקט (טעים מאוד) ובדוכנים הרגילים של קניון.

כפר "kathikas"

כפר קטן, יפה וציורי, צמוד לפאפוס, אם לא רוצים לנסוע רחוק להתרשם מכפר, זה המקום, 15 דק' נסיעה מהמרכז, יש קיוסק, טברנה ובתי קפה, מקומות הנצחה יפים וגם שירותים ציבוריים.

יקב " willkommen"

מקום חמוד ליד הכפר, נחמד לעשות עצירה, לשתות משהו, סלט פירות, להציץ בנוף מהמרפסת, לראות את המערה בת 1000 השנים לשימור יין ולראות את החדר הגדול עם מייצגים היסטוריים של המקום (מאוד יפה).

לאצ'י ושיט ללגונה הכחולה

הגענו עם הרכב לנמל, נסיעה קצרה יחסית בכבישים יפים, יש חניה, בחרנו את השיט האחרון בשורה, עלות למבוגר 10 יורו, ילדים חינם.

יצאנו ב 14:30 וחזרנו ב 17:20, הובטח לנו שיט ללא בחילה ועמדו בהבטחה,

"פירות ויין חופשי" = צלחת תפוחים ותפוזים חתוכים, יין קרנבל ומיץ לא מזוהה שנותנים למי שנשאר על הספינה בזמן שכולם במים. זמר עם גיטרה הנעים את הזמן בשירים מוכרים באנגלית לאורך כל השיט.

עצה: להביא אוכל, שתיה ואטמי אוזניים 😜.

להביא בגדי ים, מצופים ומגבות, המים בלגונה קפואים, זה לא הפריע לכולם לקפוץ למים, הקטנים שבחבורה לא עמדו בקור, אחרי חצי שעה השפתיים שלהם חזרו מסגול לאדום…

המסעדות על קו הנמל בלאצ'י יקרות קצת, נסענו 4 דק' לתוך לאצ'י לכיוון פאפוס למסעדה "cafe vrisi" . מסעדה חמודה, אכלנו נשנוש לדרך של כריכים חמים וקפה, האטרקציה במקום זה שיש מלא משחקים לילדים, טרמפולינה, נדנדות, כדור סל ועוד, הילדים היו מאושרים ואנחנו ישבנו בשקט

טיפים לפאפוס
מבלים בפאפוס

טברנת דמוקריטוס

הזמנו מקומות שבוע מראש לשיש בערב, דרך הוואטסאפ, ישבנו ליד הבמה (כמו רוב השולחנות במקום), המופע מקסים ומרשים, רקדנו, צחקנו…,  האוכל סביר (הזמנו תפריט "מזה" בשר ודגים לכל המבוגרים והילדים אכלו איתנו, בדיעבד אולי היה לנו עדיף פשוט לקחת מנות רגילות.) דינה, בעלת המקום, מקסימה מפנקת ואדיבה.

אני הזמנתי מקום ככה:
דינה דמוקריטוס

+35799478536
טלפון לשליחת וואטסאפ, להזמנת מקום.

קברי המלכים בפאפוס

מקום יפה מאוד, פתוח עד שבע וחצי בערב,

עצה: להגיע הכי מאוחר, בחמש, לראות את הים והשמש, כשכבר פחות חם, לקחת מפת התמצאות והסבר ולרדת לכל הקברים, הכניסות והמעברים "הסודיים", הילדים הרגישו כמו במשחק
עצה: לבוא עם נעליים נוחות וסגורות, אדמה עם אבנים ומדרגות לכל מקום וכובע.

מסעדה בפאפוס, "the braai lodge"

מאוד מומלצת, קראנו המלצות ואנו מצטרפים, אוכל מצויין, תפריט סימון אלרגניים, שירות טוב, עיצוב יפהפה, לא זול יחסית לפאפוס, אבל יחסית לישראל משתלם מאוד, סטייקים ענקיים ועשויים היטב.

השוק המרכזי באפוס

סגור בימי שבת וראשון. בשאר השבוע רוב הדברים נועדו לתיירים, יש חיקויים של תיקים ומזכרות. בית הקפה "נרו" שמנצא בסמוך יושב על קצה הגבעה עם נוף מרשים. יש חניון גדול בתשלום לפי שעות, יש בו שוק פירות וירקות.

קישור

תקשורת

לגבי גלישה בנייד, כרטיס סים וגלישה, אנחנו קנינו בקניון כרטיס 2 גיגה ב 20 יורו, לא היה בשדה התעופה כשאנחנו הגענו.

עצה: מי שחייב גלישה טובה וזמינה בכל שעות היום (וויז, וואטסאפ וכו…) ללא תלות בחיבורי וויפי, ממליצה לעשות פתיחה מהארץ, לא צריך הרבה 1 גיגה מספיק בהחלט. לנו היה טלפון כזה ואחד עם סים מקומי (שעבד לסרוגין, פחות בהרים ובחוף)

wifi – יש כמעט בכל מסעדה, קניון וכדומה

דברים שרצינו לעשות ולא הסתדר:

קזינו בלימסול (בגלל הילדים) וגן החיות של פאפוס (בגלל החמסין)