50 יום במכסיקו. ההמלצות של ספיר

מאת ספיר גאליס

אז אחרי חודש וחצי במקסיקו המדהימה הכנתי קצת המלצות לבאים אחריי. פוסט ארוך במיוחד אבל ללא ספק העביר לי כמו שצריך את הנסיעות והטיסות.

נתחיל בפלאיה…

שופינג

השדרה החמישית וכל מילה נוספת מיותרת! כל יום חרשנו על כל השדרה ועשינו שופינג מטורף (הסתכם לצערי בעוד מזוודה ועוד תיק ענק בנוסף למזוודה ולתיק שכבר יש לי חח).

ממיטה – החוף הכי יפה.

קוקו בונגו

נכנסתי באיזה 2 וחצי בלילה כי זה היה בחינם ופשוט הייתי המומה מכמה שזה עלוב לעומת קנקון. בקושי היו אנשים וגם אם היו הם היו הזויים, לא היו הופעות, המקום היה קטן ופשוט הלכנו אחרי חצי שעה. לעומת זאת בקנקון המסיבה וההופעות הכי מטורפות שיש.  (פירוטי בהמשך).

מסיבות

פלאציו עולה 200 פזו רק אחרי 12* בלילה, ללא ספק המקום האהוב עלינו (פתוח רק בחמישי עד שבת) . שירים מכל הסוגים, הרבה ריגטון גם למי שאוהב. לפעמים יש רקדניות, לפעמים אנשים מחופשים עם לייזרים, חצוצרות וכ'ו.

מנדלה – נחמד לפעמים יותר לפעמים פחות, השירים לפעמים משעממים בעיניי והרבה פעמים יש ממש מבוגרים או מקומיים.. כניסה עולה 200 תמיד ובכל שעה (לעומת הפלאציו שעולה רק אחרי 12)
ויקיטה- מקום פיצי ומלא מקומיים אבל השירים אחלה סך הכל (תמיד כניסה 200).

מסעדות

מודעה

יש מסעדת המבורגרים שאכלתי בה לפחות 5 פעמים והיא נקראת "texas burger". המבורגר עם ציפס או טבעות בצל (שהן מושלמות) עולה רק 150 פזו וכל פעם המלצר עשה לנו הנחה סתם ככה ל100 . זה נמצא קרוב לפוראבר 21.

יש מסעדה שנקראת " bovinos " והיא מול הקוקו בונגו, זו מסעדה של אכול כפי יכולתך.. יש 26 סוגי בשר ובופה ענק. מביאים לך דף כזה שמצד אחד אדום מצד שני ירוק. אם אתה שם על הצד הירוק המלצרים עוברים בינך כל רגע ופשוט אתה לוקח את הבשר עם מלקחיים ישר לצלחת שלך.

היה מושלםםםם נהננו מכל רגע ואפילו לא נגענו בבופה מרוב שהבשר היה כל כך טוב!! גם השירות מעולה והמלצרים פשוט נחמדים יש לקחת בחשבון שעולה 630 פזו לאחד וזה לא כולל שתייה.

ממול יש את מסעדת "steak house-brazilian" שהבופה שם אחד הטעימים אבל הבשר פחות לעומת הבובינוס.

יש את מסעדת "yala" ו"mas pan" הישראליות שהן אחלה, "la familya"- מסעדה איטלקית טעימהההה הסלמון עם הפירה שם מושלם והפיצות והפסטות גם טעימות רצח!! למי שיש את הצמיד של ויוה גו דיל אז יש הנחה של 10% .

"Karen"-באמצע השדרה . מקום גדול וגם סבבה שם האוכל

פלאיה

סופרים

oxxo בכל פינה אבל הגדול מביניהם זה הוואל מרט, נמצא קרוב לבית חבד ועל ה25 (קרוב לבית חב"ד ). יש שם הכל !! , ולמי ששותה הוודקה נראה לי מזוייפת אז לא ממליצה.

סים יש שם 1.5 gb ב- 200 פזו (40 ש"ח) אבל הוא מוגבל ובלי גוגל ושיחות בוואצפ אז אני לקחתי את החבילה הכוללת ב300 פזו .

צניחה חופשית בskydive mex – הנוף היה מושלם אבל הרגיש שהיה חצי מהזמן לעומת חוף הבונים בארץ . זה 10000 רגל וזה עולה 250 דולר כולל סרטון.

פארק אקספלור

מושלם גם כן. אנחנו הלכנו בערב מ17:00-23:00 , זה 7 אומגות שעושים בשקיעה , אז יש אטרקציה של ג'יפים שנוהגים בג'ונגל ומערות , לאחר מכן יש קאנו ששטים בתוך מערת נטיפים עם אורות ואז יש גם עוד מערה כזאת ששוחים בה. בסוף יש בופה אחד הטעימים. עם הסעות אוכל והכל זה עלה לנו 100 במקום 130 דולר ( תמונות עוד 30 דולר וזה ללא הגבלה) אפשר למצוא כל 100 מטר את הדוכנים של הפארק הזה .

כיף בבקלאר

טיול אחד היפים שעשינו עם דניאל המדריך. יוצאים בשעה 7 מהוואל מרט וחוזרים סביבות 9 בערב (נסיעה לכל כיוון זה 4 שעות). יש ארוחה+ שתייה קלה ואלכוהול, עולים על יאכטה ושמים שירים וזה ממש כיף ועוצרים באמצע הים עם מים בצבע אחד היפים שראיתי בכל הטיול. מומלץ! (אפשר גם עצמאית למי ששוכר רכב)

טיול שאסור לפספס לאגמים ורודים

יוצאים בשעה 7 עם הסעה ודרור המדריך. עוצרים בחוות תנינים ומחזיקים תנין + מאכילים אותם, בסוף אוכלים ארוחת בוקר טובה. ממשיכים לאגמים הורודים ושם זה רק להצטלם בעיקרון וגם דרור מסביר על האגם. לאחר מכן ממשיכים לחוף מדהים עם מלא צבעי תכלת וכחול ואז ממשיכים ל2 סונאטות (אחת בעומק 40 מטר והשנייה 80) ושם אפשר לקפוץ למים המתוקים.

סונטת אזול

מודעה

כל אורך היום ועד 8 בערב כשחזרנו, היה שתייה אוכל מעולה ופשוט דאגו להכל!

לינה

"casa benjamin"- מלון של ישראלים. הוא רק , ואני מדגישה- רק לאוהבי הטראנסים! יש שם כל היום מבוקר ועד לילה . המלון מהמם והאוכל טעים. 400 פזו ללילה לאחד.

Casa blanka"- ממש ליד הוואל מרט מול מלון 770.

אחלה חדר ממש כמו דירה עם מטבח מקרר גדול שירותים ענקיים ומרפסת גדולה. 400 ללילה. אחלה הוסטל.

אקליפס- היה לנו חדר יפה עם מיטה עצומה שמתאימה ל3 (אפילו 4 אם מצטופפים חח) , הבעיה היחידה שזה ממש ליד המנדלה וכל המסיבות והרעש הוא לפחות עד 4 וחצי 5 בבוקר אז למי שסובל מרעש או מתכנן לישון מוקדם פשוט שייקח בחשבון…

דירה

הכי מומלץ. בשבועיים האחרונים היינו 6 בנות בדירה מהממת בשדרה. זה בסוף יוצא הכי משתלם וגם חוסך כסף שמצטבר.. תלוי מה התקציב אבל לנו עלה 70 שח ללילה (120 דולר)

סונאטות- יש מעל 8,000 במקסיקו. בדרך לטולום יש את סונאטות עדן ואזול שממש יפות! כניסה עולה 100 פזו.

רופא-  יש בשדרה ה5 ברחוב ה20 . כל הישראלים הולכים אליו אם יש משהו (מקווה שלא תצטרכו אותו:) )

כביסה

עשיתי בשני מקומות, הראשון מימין לבנג'מין שעושים ממש ממש טוב וגם בגדים לבנים (זה על ה20 מימין לADO) אבל הבגדים קצת מתכווצים, המקום השני הוא ליד הרופא והם ממש גרועים!! חזרתי 3 פעמים באותו יום רק כי הם לא ע

מדו בזמן וגם בכלל לא יצאו כל הכתמים שקל להוציא. ממש לא לעשות שם.

לבנות- mac ממש זול שם!! הכי זול שראיתי, קניתי 2 מייק אפ, מסקרה, פודרה ואיילינר ב350 שקל רק.

כסף

אני משכתי כל כמה ימים בבנק של HSBC . (אפשר רק עד 12000 פזו גג שזה 2,307₪)

לגבי סטארבקס – משהו מצחיק שגילינו רק אחרי שבועיים שכל יום קנינו שם קפה, הכוס הקטנה עולה 65 פזו והכוס מדיום עולה 36! משהו הזוי שאפילו המוכר אמר שזה מוזר והוא לא יודע למה זה ככה. בארץ בחיים לא היה קורה.

לגבי ADO bus- תמיד להביא סואצ'ר או משהו לנסיעות כי הם פשוט מקפיאים בקטע אחר! כל נסיעה שלי איתם יצאתי להפשיר

החוף מדהים באקומל

שחינו שם עם צבי ים ענקיים. בהתחלה ניסו לעבוד עלינו שצריך מדריך ויעשו לנו מחיר – 400 פזו במקום 600. אבל הבנו שרק התיירים הטירונים עושים את זה ומשלמים כי הם לא יודעים בעצם שאפשר פשוט להיכנס למים לשחות טיפה קדימה ואז לראות בחינם! לא לשלם שקל בקיצור ולעניין.

קוזומל

שבוע בקוזומל

עשיתי כוכב ראשון במועדון צלילה של ישראלים שנקרא "barefoot" . מומלץ מאוד!!! עם הצמיד של בית חבד יש הנחה משמעותית (צמיד אצלם עולה רק 50 פזו) , ההנחה לכוכב הראשון זה 315 דולר במקום 360 דולר. זה 3 ימים כל יום מ8:30-16:00

בית חבד ממוקם ממש בכיכר הגדולה מול המזרקה והשלט של איסלה . כולם שם חמודים ברמות אז כדאי ללכת לבקר בלי קשר להנחות שהם מקנים:)

"Hotel b"- מלון פינוק משלמים 500 פסו ליום שלם וקונים מתוך זה ב350
הצמיד של בית חבד מקנה הנחה אבל אני לא ידעתי ועשיתי עוד לפני שהלכנו אליהם

מסז'

nirvana . ממש מקצועי ועם אבנים חמות. עוד שנייה נרדמתי שם מרוב שזה היה טוב! זה בכיכר הגדולה .

אוכל

יש מסעדה אסייאתית שקרובה לביירפוט והיא בערך 50 מטר משמאל לעספור . טעימה וזולה ברמותתת 68 פזו למנה של נודלס אגרול עוף בלימון ובקבוק שתייה.

פיצה האט- פעם ראשונה שאני רואה סניף של פיצה האט שזו מסעדה גדולה ויש להם שם הרבה דברים טעימים..

Chocolate- מתחת לבית חבד . ממש טעים !

השכרת ג'יפ- אנחנו השכרנו לכל היום ועשינו סיבוב בין החופים.. ממש מומלץ .. יש חופים כמו הסיאלו , פארדייז ועוד.

בכללי יש עוד הרבה אטרקציות כמו מצנח רחיפה, פלייבורד, דולפינים שעשינו (עסק לא זול בכלל, 110 דולר עם תמונות לכולה 40 דקות) אבל לפחות אחרי זה יש בופה פתוח ובריכה שם אז איכשהו זה יוצא עוד סבבה , ועודדדד…

איסלה מוחרס

ממש אהבנו גם אותה. הייתי מקציבה לה לפחות 3-4 ימים. יש מלא חנויות ודוכנים, חופים מהממים, שנירקולים, בית חב"ד כמובן ועוד. ישנו בhotel maya . היה אחלה חדר ועולה 700 פזו לזוג.

מכונית גולף שכולם עושים- אפשר מ9 עד 5 או ל24 שעות. אנחנו השכרנו לחצי יום ב700 . נסענו עד סוף האי והגענו עד לפסל האישה העירומה, יש שם גם צוק כזה גבוה יפה . באמצע יש גם בריכות צבים- עולה 30 פזו וזה נחמד להעביר שם את החצי שעה שעה כי יש עוד חיות בפנים חוץ מצבים.
החופים שם מהממים, יש גם מקומות שאפשר לצלול או סתם לשנרקל …

טיול למכסיקו
ספיר גאליס במכסיקו

אוכל

מסעדה איטלקית מושלמת בשם "mamma rosa"

המסעדה מולה זאת מסעדת בשר טעימה גם כן בשם steak house (פעם קראו לה "la argentina")
קפה מאיה-כשר. מומלץ לקחת את "טוסט של החיים" הטוסט הכי טעים שאכלתי כל הטיול!
גם השייקים שם מעוליםם

בית חב"ד- אוכל כשר כמובן +בקומה הראשונה יש פלאפל

קרפים- יש בסוף הרחוב אבל פחות אהבתי שם כי זה הרגיש כמו לאפה דרוזית דקה כזאת וגם התקמצנו על הנוטלה אז אני ממליצה על המקום מול הוטל מאיה יש שם "שייק של נסיכות" טעים ממש וגם קרפים נדירים .

לבנות – חנות בשם דני שובבני (חנות תכלת משמאל לסטייק האוס) יש שם תכשיטי כסף וגולדפילד מוכנים ויפים ואפשר גם להכין בעיצוב אישי.

סופר- אפשר להגיע לשם עם הרכב, קוראים לו "שידראווי".

סן כריסטובל

למי שיש מספיק זמן לא לוותר גם עליה! אני הייתי שבוע בגלל לחץ של זמן ולא הספיק לי … הדובדבן שבקצפת זה ה"לאס נובס" המדובר. יש אופציה דרך יגיל ויש דרך בית חב"ד. אני עשיתי דרך חב"ד וישנו שם בבקתות בלילה אחרי העל האש שעשינו.. יום אחרי זה המשכנו לעוד כמה יעדים כמו מפלי הצ'יפלון עם אגמים ומפלים מטורפים.

יש את הפלנקה שיצאנו אליו מהבוקר עד הלילה. דומה לצ'יצ'ן איצ'ה זה פירמידות יפות אבל חוץ מלהצטלם אין יותר מדי… האוטובוס עצר לנו ב3 יעדים סך הכל , 2 עם מפלים ובסוף רק הפירמידות ביעד השלישי. 6 שעות נסיעה לכל כיוון , קשוח מאוד! הנסיעה בין הקשות שהיו לי אני כבר אומרת..
6 שעות רצופות סיבובים ובאמפרים גבוהים ונוראיים.

העיר עצמה מאוד יפה ומזכירה את גוואטמלה, יש שוק נחמד ורחוב ארוך עם מלא חנויות ועוד כמה אטרקציות כמו סנפלינג, סוסים וכו׳

זאת העיר הכי זולה שהייתי בה מתחילת הטיול (שכלל עוד 5 מדינות סך הכל לא כולל מקסיקו)

לינה

הרבה הולכים לקאסה של יגיל אבל אני הייתי שבוע במלון "יו", דקה מבית חב"ד. אחלה של חדר וכולה 200 פזו ללילה (היינו 4 בנות)

אנחנו אכלנו מלא בבית חב"ד האוכל שם היה טעים מאוד

קנקון

הייתי יום וחצי כשהגעתי למקסיקו במלון "maria de lourdes" היה סבבה לא צריך יותר מזה ועוד 3 ימים בחזור במלון "Grand oasis palm" . מלון הכל כלול ענק עם 2 בניינים. אנחנו ממש אהבנו ! יש שם כמה בריכות ומלא מסעדות שאפשר פשוט לבחור ביניהם- בשר, איטלקי, sea food, סיני וכ'ו.

בערב היו דוכנים פה והופעות בכל פינה עם רקדנים וזמרים.. גם היה קרקס באולם כאן שממש אהבנו ובלילה השני הופעה של מייקל ג'קסון עם כל הלהיטים . האוכל טעים, האווירה עם השירים מושלמת ופשוט לא רצינו לצאת משם ! כמובן שיש גם חוף פרטי עם ערסלים במים וחדר מטורף עם מיטות גדולות ו20 כריות בערך. החיסרון היחיד המלון הזה זה שהוויפי עולה 10 דולר ל24 שעות (לי היה סים אז לא הצטרכתי אבל עדיין)

קוקו בונגו

אחד הדברים… הגענו ב- 10 וחצי בלילה ותפסנו כרטיסים מהאנשים בחולצות הצהובות שמכרו רק ב- 30 דולר כי הם מתו להיפטר מהכרטיסים . ידענו שזה מה שיהיה כי ככה המליצו לנו , רוב האנשים לא מודעים אז הם קונים ב50 ואף ב80 דולר.

הייתי גן בקניון "las americas" שיש בו טיפה מציאות אבל לא יותר מדי.

טסנו עם חברת Interjet בחזור הבייתה ואפשר לשלוח 2 מזוודות שכל אחת מהן עד 25 ק"ג+ תיק עלייה למטוס עד 10 ק"ג