ברצלונה, המלצות ותובנות

צילום: פלג שיר זוהר
מאת פלג שיר זוהר

טיילנו בברצלונה למשך שבוע, ברצלונה היא יעד כיפי וזורם שמתאים למגוון רחב של סגנונות, אפשר לראות שם מלא מבנים אדריכליים יפים, יש מלא חנויות קוסמטיקה, ביגוד ומוצרים לבית, מלא מסעדות כיפיות, ומלא אטרקציות.

אנחנו לקחנו את הטיול דיי בזרימה, ועשינו אך ורק מה שזרם לנו ולאו דווקא את אטרקציות החובה, טיילנו והלכנו לאיבוד ברחובות בכוונת תחילה. ככה הגענו למקומות היפים והמעניינים ביותר.

האנשים המקומיים וכל נותני השירות התגלו כאנשים מקסימים וחייכנים, כל אדם שביקשנו ממנו עזרה (בין אם אדם ברחוב שאנו לא מכירים ובין אם בנותני שירות בחנויות או במסעדות) עזר לנו בשמחה גדולה.

מקווה שהטיפים הבאים יעזרו לכם:

מלונות

Gran Hotel Torre Catalunya

כרבע שעה נסיעה במונית משדה התעופה, עלות של כ – 30 אירו לנסיעה. בהתחלה הייתה לנו בעיה בשירותים של החדר וזה היה קצת מבאס, אבל השירות המדהים כיפר על הכל, בלילה השני העבירו אותנו לחדר קינג סייז שהיה מדהים מדהים מדהים ואני ממליצה מלכתחילה ללכת עליו. * חשוב לציין שבחדרים הרגילים המיטה הזוגית היא שתי מיטות שחוברו יחד. * בנוסף, בילינו כמה שעות בספא של המלון ועשינו שם מסאג’, אני לא ממליצה בכלל, הם מאוד שירותיים ונחמדים אך המסאג’ היה לצערי בין הגרועים שעשיתי בחיי.

בשורה התחתונה: מלון מעולה, יש תחנת מטרו ואוטובוסים במרחק הליכה של 2 דק’, הנסיעה למרכז ממש ממש קצרה. השירות מדהים, ממליצה על החדר קינג סייז בקומות הגבוהות, לא ממליצה על הספא.

The Mirror Barcelona

הרבה יותר קרוב למרכז, אך התברר כאכזבה רצינית. חדרים קטנים מאוד (שלי הזכירו ממש שירותים של מטוס מבחינת איך שנראים הכיורים למשל והרצפה), רוב החדרים פונים לנוף של סמטאות קטנות וממש לא סימפטיות של העיר, החלק השני של החדרים פונה לבניין צמוד, ככה שנוף אין. במקלחת הרגשנו מההתחלה משהו מאוד מוזר, המים היו מאוד מאוד שומניים (זה הרגיש ממש כמו לצאת מהמים של ים המלח, וזה דיי באסה להרגיש ככה אחרי מקלחת) התרענו על זה לצוות הקבלה, שלחו מישהו ואמרו שזה טופל, אך זה לא באמת טופל ונאצלנו להתקלח עם מים מבקבוקים. הצוות עצמו לא הסביר פנים והיה דיי אדיש, ונתקלנו בשירות מהסוג הזה רק במלון הזה.

בשורה התחתונה: המלון דיי קרוב למרכז, עניין של תחנה אחת במטרו, אבל אני לא ממליצה על המלון הזה, לא שווה לדעתי את הכסף בכלל.

תחבורה בברצלונה
תחבורה בברצלונה. צילום: פלג שיר זוהר

מסעדות

מסעדת המבורגרים Big Al’s American Kitchen – אחלה מסעדה, המבורגרים מעולים, למנה ראשונה הזמנו סוג של שניצלונים מתוקים כאלה שהיו ממש טעימים.

מסעדת טאפסים Bodega Biarritz – חוויה מגניבה ומעניינת, הזמנו דיל של טאפסים זוגי שבו המלצר בוחר בהפתעה איזה מנות מקבלים, היה טעים אבל יקר יחסית, בנוסף חיכינו המון זמן בתור בשביל להיכנס בגלל שהמסעדה ממש קטנה ואין בה הרבה מקומות ישיבה.

ארוחת בוקר Crusto – מאפייה מגניבה עם מלא מאפים מיוחדים ועוגות טעימות, אכלנו של ארוחת בוקר עם חביתה, לחמים, וטעמנו שתי עוגות לקינוח, היה טעים מאוד והשירות היה מעולה.

מסעדת פסטות Macchhina Pasta Bar Escudellers – מסעדה של פסטות טריות, בוחרים רוטב וסוג פסטה/ רביולי, אכלנו שם פעמיים, הרביולי תרד וריקוטה ברוטב שמנת ופטריות היה מושלם וגם הסלט הקלאסי. אחת מהמנות רביולי היותר טעימות שיצא לנו לאכול, ממליצה בחום.

ארוחת בוקר Copasetic Barcelona – ארוחות בוקר טעימות בטירוף, אכלנו שם חביתה מקושקשת שהייתה מדהימה, הקפה קר היה מושלם, ולצערי לא נשאר לנו מקום בבטן לטעום את הפנקייקים שאמורים גם הם להיות מדהימים.

מתוקים ומאפים Chok The Chocolate Kitchen – מלא דונאטס בכל מיני סוגים, עוגיות ושלל מתוקים מגניבים, אכלנו עוגית שוקולד צ’יפס ענקית ובראוניז שוקולד וקרמל מלוח, היה טעים בטירוף.מסעדת בשר

Buenos Aires Grill Restaurants – מסעדה של התפנקות בגלל שהיא קצת יותר יקרה, מלא סוגי בשר, הזמנו שתי מנות שהיו מדהימות וגם מנה ראשונה. שימו לב שהמים שהם מביאים עולים כסף, במסעדה הזאת נכנס מישהו במהירות ושם על השולחן הראשון ליד הדלת פתק פרסום של איזה משהו ורץ מהר החוצה, אחכ הסתבר שהוא גנב לבחור שישב בשולחן הזה את הפלאפון, אז תהיו זהירים.

אמנות רחוב בברצלונה
אמנות רחוב בברצלונה. צילום: פלג שיר זוהר

אטרקציות

רחוב לה רמבלה – תפגשו ברחוב הזה מלא במהלך החופשה שלכם, יש שם את רוב החנויות והמותגים גם מבחינת קוסמטיקה וגם מבחינת ביגוד, המסעדות על הרחוב הזה יקרות ואת במסעדות הטובות תמצאו דווקא בתוך הסמטאות.

שוק לה בוקריה – שוק נחמד להסתובב בו ולשתות שייק/ לקנות כוס מלאה בפירות טריים. חוץ מזה הכל שם יקר בטירוף, יש דוכן של שוקולדים מאוד מגניב ששמים בו דברים בקופסה/ שקית ומשלמים לפי משקל, אנחנו העמסנו איזה 7 שוקולדים והמחיר יצא איזה 60₪, ממליצה לוותר מראש כדי לא להתאכזב.

מוזיאון השוקולד – הגענו וגילינו שמדובר במוזיאון של תמונות בעיקר, בלי הדגמות של איך מכינים שוקולד או דברים מיוחדים מהסוג הזה, בחרנו שלא להיכנס למוזיאון וקנינו בחנות של המוזיאון מספר שוקולדים קטנים, הטעם היה בינוני והמחיר דיי יקר, לא שווה את הביקור לדעתי.

פארק גואל – פארק מדהים ביופיו, הפארק גבוהה ונמצא בראש הר ולכן צריך לעלות הרבה מדרגות ועליות על מנת להגיע אליו. הכי יפה בעיניי היה התצפיות הגבוהות שדרכן רואים את כל העיר, אנחנו לא שילמנו כסף להיכנס לחלקים מסוימים בפארק והתסובבנו בחלקים בהם אפשר להסתובב בחופשיות ללא תשלום (והיו מלא כאלה).

המזרקה – לצערי לא הספקנו לראות בזמן המופע אבל הבנתי שזאת חוויה מעניינת, לנו יצא להיות באיזור רק בשעות היום ונהנו ממנה ככה כמו שהיא.

ברצלונה

כנסייה המשפחה הקדושה – ראינו אותה רק מבחוץ, מהממת וענקית, אך נמצאת עדיין בשיפוצים. לצערי באף מקום שקראנו לא היה כתוב שצריך להזמין מראש כרטיסים באתר על מנת להיכנס לתוכה, וכשהגענו נאמר לנו שנגמרו הכרטיסים לשלושה ימים הקרובים, לכן ממליצה את מי שזה מעניין להזמין מראש דרך האתר שלהם.

‏הרובע הגותי – אחד מהחלקים היפים של ברצלונה לדעתי, במרכזה יש כנסייה מהממת שהכניסה אלייה בשעות מסוימות היא בחינם. בדרך אליה יש מלא רחובות וסמטאות עם חנויות מגניבות ממש ששוות כניסה, במרכז הרובע יש לפעמים הופעות של חבר’ה צעירים שמופיעים ומבקשים תרומות, ובנוסף יש מלא אנשים מבוגרים שמפריחים בועות סבון ענקיות.

כיכר אספניה – ממליצה לעלות במעלית ולהסתכל על העיר במבט של 360 מעלות, הכניסה עולה 2 אירו לאדם.

‏איזור הנמל והספינות וקניון מרמגנום – מאוד יפה שם ולגמרי שווה ביקור, על יד יש את קניון מרמגנום, יש בו מלא חנויות שוות ואת כל המותגים המוכרים, בקניון הזה יש גם חנות של ויקטוריה סיקרט, החנות יחסית קטנה ויש בה רק את כל מוצרי הבישום, תיקים, ומעט הלבשה תחתונה.

ֿ‏קניון ארנה – מכיל פחות או יותר את אותן החנויות שיש בקניון מרמגנום, ואני פחות התחברתי אליו.

‏פרימרק – בעיניי גולת הכותרת של הקניות בטיול, באחד מהימים שהיינו בטיול כל החנויות והמטרו היו סגורים (בגלל עניין הפוליטיקה שקורה שם עכשיו) ניצלנו את היום ללכת לפרימרק שהיה פתוח, בברצלונה

יש שני סניפים ואנחנו הלכנו לסניף שקרוב יותר למרכז (הליכה של כ-25 דק), יש בסניף שתי קומות (נשים, וקומה של גברים וילדים), מצאנו שם מלא מציאות מגניבות, ושלל ענק של פיג’מות במחירים ממש ממש שווים.

אוכל בברצלונה

התניידות ותחבורה ציבורית

קנינו כרטיס אישי ל – 5 ימים, החלטה משתלמת וכדאית, הכרטיס מאפשר לנסוע בכל איזורי העיר, במטרו, ברכבת תחתית ובאוטוסים, נסענו בכל אחת מהאופציות כשהמטרו היא הדרך המהירה ביותר, האוטובוס לדעתי יותר כיף בגלל שאפשר בנסיעות לראות את העיר (מה שאי אפשר לראות דרך המטרו), הרכבת התחתית גם חוויה נחמדה כי לפעמים היא יוצאת בחלקים מסוימים דרך העיר.

מונית לקחנו רק בדרכים הלוך משדה התעופה למרכז וחזור מהמרכז לעיר, יצא בסביבות ה30-40 אירו לנסיעה.

‏האפליקציה Map’s Me, בה אנחנו נעזרים בכל הטיולים שלנו, גם כאן עזרה לנו מאוד, היא מנווטת גם כאשר אין אינטרנט (למרות שהיא לא תמיד מדוייקת ולפעמים לוקח לה זמן להתאפס), אני ממליצה להיעזר בה ואף לשים בה בתחילת היום את היעדים והכתובות אליהם תרצו להגיע מה שבהחלט יקל עליכם בהמשך. גם Google Maps עזר לנו מאוד, הבעיה היחידה היא שצריך אינטרנט בשבילו, לכן כשיש וואי פיי אפשר להציץ ולראות מה הדרכים והאפשרויות להגיע ממקום למקום.

מלא הנאה וכיף לכולכם בכל מקום שתהיו בו בעולם…