הודייה מטיילת: 7 ימים בסן פרנסיסקו

מאת הודיה אהרון

24-30/6

כשמגיעים לעיר אי אפשר לפספס את כמות ההומלסים המטורפת (יותר גרוע מניו יורק), את ריח העשן של הוויד (חוקי לכולם), דגלי הגאווה שבכל מקום (בירת הקהילה) ואת העליות וירידות שבעיר (מעולה למי שרוצה לשרוף קלוריות ואת כל הג'אנק פוד).

האווירה בעיר מדהימה, מכבדת, מקבלת ופתוחה. זו עיר צבעונית ותוססת. הנופים משגעים, הרחובות מקושטים והאנשים אדיבים. ההיסטוריה והעבר הופכים אותה לייחודית ומעניינת.

סן פרנסיסקו הפתיעה אותי במיוחד. ממליצה להקדיש לעיר לפחות 4 ימים מלאים. אבל, קחו בחשבון שזוהי אחת הערים היקרות בארה"ב. אחוז המע"מ, למשל הוא 8.75%.

🌤 מזג אוויר: אומנם קיץ והשמש נעימה אך כמו בשיר- " הרוח נושבת קרירה " ובמיוחד בערב מרגישים את הקור. ממליצה להביא ג'קט מחמם ונעים.

עיר צבעונית ותוססת

יום 1

🚗 תחבורה: משדה התעופה לעיר יש מספר אפשרויות- מונית, Uber, רכבת, אוטובוס…  ונסיעה משותפת בואן המוריד אתכם במקום הלינה. אני מצאתי את האפשרות האחרונה כהכי נוחה וזולה, בעלות של 17$ לאדם. ילדים מגיל 4-10 בתשלום של 12$. מתאים למטייל יחיד או זוג.

בתוך העיר התניידתי המון עם הרגליים (יש לזכור שהעיר מלאה בעליות וירידות), רכבות, אוטובוסים וטראם- המחירים 2.75$- תבואו עם כסף מדוייק, כי המכונה לא מחזירה עודף. כרטיס הנסיעה תקף לשעתיים בכל אמצעי תחבורה. לילדים הנסיעה עולה חצי מחיר.

את הכרטיס של הברט (רכבת/מטרו) שמרו ובכל נסיעה הטעינו אותו מחדש. מחוץ לעיר תוכלו להזמין Uber או Lyft,

אם החלטתם לשכור רכב למטייל בעיר- מה שמיותר בעיני- אבל אם החלטתם, אז אל תשאירו חפצים ברכב. פריצות לרכב בעיר זהו דבר שכיח.

🏠 לינה: Amsterdam Hostel

כתובת- Taylor Street 749
טלפון- 1415-673-3277+

מחיר- 262.5$ ל-6 לילות. 10$ פקדון כולל ארוחת בוקר עד השעה 10:00 (=פנקייקים עשה זאת בעצמך, טעימים באופן מפתיע). המיקום מעולה, האינטרנט פחות. יש מכבסה, חדר טלוויזיה ומחשבים.

☎️ טלפון: T-mobile – לחודש- 10 (או 6. אני כבר לא זוכרת) ג'יגה בעלות של 45.80$.

במרחק הליכה של כ -10 דקות מההוסטל, Market street- הרחוב המרכזי, תמצאו שם הכל.

oracle park

הוזמנתי למשחק בייסבול, הג'אינט נגד הרוקיס. האיצטדיון נמצא בנמל. מההוסטל מרחק הליכה של כחצי שעה. בחזור השתמשתי ברכבת, 2.75$ למבוגר.

יום 2

# ציינה טאון- כמו בכל עיר בארה"ב, תרגישו את האווירה עם הרחובות המקושטים (מתה על הכדורים האדומים), המסעדות, דוכני המזכרות, שוק ירקות ופירות צבעוני וכמובן מסאג' 🙂 מההוסטל 15 דקות הליכה.

🛏: ברחוב Grant שבצ'יינה טאון תראו מכוני עיסוי כל 5 דקות. אני בחרתי ב- Yu's. פתוחים כל יום בין השעות 10:00-20:30.

כתובת: 854 Grant Av
טלפון: 415-3983998

המחירים פחות או יותר זהים בכולם.

אני עשיתי Foot massage- לחצי שעה -30$, סאלי המדהימה פינקה אותי במסאג' מטורף ומשחרר. אציין שהיא מעסה רפואית.  עפתי עליה כל כך, שנשארתי למסאג' של שעה בכל הגוף. סיכמנו על 50$ לשעה.

עוגיות מזל בסן פרנסיסקו

Golden gate fortune cookie factory

אם תהיתם איך מכינים את עוגיות המזל הסיניות, זה המקום לבוא ולראות. תוכלו גם להכין עוגיות מזל משלכם.

כניסה: חינם
כתובת: Ross Alley 56

פיר 39

טיילת ארוכה ובה תמצאו דוכני פירות ואוכל, בתי קפה וברים, אקווריום, שייט, מתקני שעשועים, מופעי רחוב, אריות ים, מוזיאונים, חנויות מותגים ועוד… מרחק הליכה של כ 15 דקות מצ'איינה טאון.

🍧 : גלידת Ghirardelli, ברחוב 900 North point. לא תפספסו… תראו תור ארוך כיאה לאמריקאים. מחיר: 13.5$. האם שווה את זה?.. עניין של טעם. מנה שמספיקה לשניים לפחות.

🌁 גשר הזהב: מרחוב Van Ness, (מרחק הליכה מהטיילת) לקחתי אוטובוס מספר 28. התצפית על הגשר יפה, אבל התצפית מהגשר יפה יותר. הנוף המדהים ורואים את סן פרנסיסקו מדרום ואת סוליסטו (עיירה קטנה, 10 דקות נסיעה ברכב מהגשר) מצפון. ממליצה ללכת על הגשר וליהנות מהיופי, כ40 דקות הליכה עם עצירות לתמונות.

🌇 אחרי שחציתם את הגשר, ממליצה לראות את השקיעה ב- מרין קאונטי.

איך מגיעים? לאלו שהגיעו ברגל וחובבי הטרקים, כשתגיעו ל Vista point – אחרי שנהניתם מהנוף ונחתם לרגע – תחצו את הגשר למטה לצד המערבי ותתחילו ללכת ולטפס מעלה (זו חתיכת הליכה) או לחילופין, ניתן להגיע ברכב (כשתחזרו מסוליסטו לעיר, זה יהיה מצד ימין שלכם) הנוף משגע, השמש שוקעת בין הרים וגבעות לחוף הים והנוף אל הגשר והעיר מטורף. בהחלט ממליצה.

חזרה להוסטל הזמנתי uber בעלות של 15$.

כלבי ים בסן פרנסיסקו
כלבי ים על המזח בסן פרנסיסקו

יום 3

כלא אלקטרז – הלכתי לרחוב הראשי- Market street- משם לקחתי טראם  F. יורדים בפייר 33. משך הנסיעה כחצי שעה. יש להגיע 30 דקות לפני הזמן.

את הכרטיס הזמנתי חודש לפני באתר שלהם בעלות של 40$. ככל שתזמינו מוקדם הכרטיס יהיה זול יותר. ( היו איתי בנות שהזמינו את הכרטיס שבועיים אחרי ולהן זה עלה 50$).

משך השייט כ- 15 דקות.

הסיור בכלא עצמאי ונעשה באמצעות אוזניות שמע ולא עם מדריך. תוכלו להישאר עד הסגירה, נתון להחלטתכם אורך הסיור.

משך סיור האודיו כשעה וחצי. מעבורת חזרה לעיר יוצאת כל חצי שעה.

אם לא ראיתם את הסרט -הבריחה מאלקטרז- אני בהחלט ממליצה. יכניס אתכם לאווירה.

משם המשכתי לפייר 39 לאכול במסעדה ולקחתי אוטובוס חזרה להמשיך מספר 8/8B.

יום 4

🍴: Mason Diner-התגעגעתי לארוחת בוקר עם חביתה ועצרתי לאכול בדיינר. שירות טוב ומהיר ואוכל טעים. מרחק הליכה מההוסטל. נמצא ברחוב Mason.

# cabelcar – אחד מסמלי העיר

מרחוב market צמוד לברגר קינג, התחנה הראשונה. יש שלושה קווים שונים, אז תוודאו שאתם עולים על הנכון לכם.
מחיר נסיעה בעלות של 7$.

#Lombard street- רחוב תלול עם נוף מדהים מלמעלה והמון פרחים יפים. ירדתי מהרכבל והתחלתי ללכת במורד הרחוב. רחוב מגניב, אבל בהחלט לא must.

#Union square- מרחוב לומברד הלכתי 5 דקות לתחנת האוטובוס שברחוב – Van ness. אוטובוסים 47או 49 יקחו אתכם לשם. בתחנה החמישית ירדתי ומשם הלכתי ברגל בערך 20 דקות. (יש אפשרות להחליף לאוטובוס מספר 2 או 3)

Twin peaks

שתי גבעות זהות התנשאות לגובה של 300 מטר ומשם ניתן להשקיף על נופיה של העיר של העיר ב- 360 מעלות.

איך מגיעים? אוטובוס מספר 37 יקח אתכם עד לשם. כשתרדו, תעלו במדרגות המובילות לגבעה. המלצה שלי, תגיעו בבוקר. אחר הצהריים הרוח חזקה מאוד וממש קריר.

The castro

רובע בסן פרנסיסקו המוכר תחת השם "הרובע הגאה הראשון". חיי הלילה השווים נמצאים פה (וגם באיטליה הקטנה). שפע של מסעדות, ברים ומסיבות. רחוב צבעוני ומשעשע. במפגש הרחובות קסטרו ומרקט (היכן שתרדו מהאוטובוס), ישנה כיכר על שם מרווי מילק, חבר המועצה ההומו הראשון בעיר שנרצח בשנת 78. לזכרו מוצב תורן גדול ועליו דגל של הקהילה הגאה.

🍴: park gyros- מסעדה עם אוכל ישראלי של בית. הפלאפל טוב ובעל הבית הטורקי מקסים. כשתרדו מהאוטובוס, תחצו את הכביש ופנו ימינה ותראו את המסעדה.

#Midnight sun-בר עם מופעי דראג ורקדנים ברחוב 18. ההופעה החל מהשעה 21:00. מרובע קאסטרו להוסטל, רכבת לתחנת Powell.

מופע דראג בסן פרנסיסקו

יום 5

#סטינסון ביץ' -stinson beach

כשעה נסיעה מהעיר, תגיעו לחוף סטינסון. הדרך מפותלת והנוף מדהים. התכנון היה להגיע למעיינות חמים, אך המקום היה סגור. לפחות נהנינו מהנוף.

# sausalito- bridgeway הרחוב הראשי

עיירה קטנה ושקטה, עם בתי דירות והנוף מהמם. אם אתם באיזור זה נחמד, אבל לא חובה. אפשרות להגיע בסירה מפייר 39 בעלית של 13$, או באוטובוס 28 עד לגשר ואז תחליפו אוטובוס ואם תגיעו ברכב, תחוייבו מעבר בעלות של עד 7$ (תקבלו בדואר. משתנה לפי השעה וזה מחיר הלוך חזור).

🍴:Taco shop-עד כה עוד לא נתקלתי באוכל טוב ומסעדה שעליה אני יכולה להמליץ, אבל בעיירה הזו, מסעדה מקסיקנית עם אוכל מעולה.

יום 6

# מצעד הגאווה ובמות מופע שהתקיימו ב- city hall. חגיגה משמחת ופרועה לכולם. הופעות, משחקים וריקודים על הבמה. בהחלט חוויה מטורפת ושונה.

#עמק הסיליקון- silicon valley

תעברו בכביש אגרה ותשלמו 6$. כשעה נסיעה מהעיר ברכב. הנסיעה בעמק הסיליקון מהממת… העצים סוגרים עלינו, ממול הרים וגבעות והבתים הפרטיים בשטח עצום. נסענו לסטנפורד קולג', אבל היה משחק ולא רצינו להיתקע בפקקים, אז חתכנו ל- stanford shopping center. מרכז קניות פתוח, וכיאה לארה"ב גדול. משם המשכנו לפייסבוק. אין אפשרות להיכנס לבניין, אבל זה לא מנע מאיתנו להגיע לשם.

7 ימין בסן פרנסיסקוLake Merritt #

בדרך חזור לעיר, עצרנו באגם באוקלנד. אגם גדול עם ברורים, לעיתים יש קייקים שם, נוף מדהים, שקט, המון משפחות או זוגות וחברים מגיעים לאגם לפיקניק או לחגוג יום הולדת. בעיקר בסופ"ש. כשאנחנו הגענו, היה מעין מופע ריקודים או מין מסיבה לשחרור סודן משלטון האפרטהייד. בהחלט מקום מומלץ.

יום 7

התארגנות לשדה. בחרתי הפעם לנסוע לשדה התעופה ברכבת. בלילה לפני, נאמר לי שיש אפשרות להזמין שאטל (צריך להזמין יום קודם בקבלה) באותו הסכום כמו בהלוך 17$.