10 ימים בהולנד. החוויה של משפחת כהן

היום הראשון

הגעה לנתב״ג אין תורים אין לחץ. עושים צ׳ק אין ומשם לדיוטי פרי. גם העלייה למטוס מתבצעת ללא בעיות ואפילו יוצאים בזמן (רצוי ואף כדאי להביא שתייה ואוכל לטיסה בעיקר בשביל הילדים). אחרי הנחיתה, נסיעה לביקורת הדרכונים ומשם לחברת ההשכרה לקחת את הרכב. אין לי מושג אם זה מזל אבל קיבלה אותנו נציגה שדיברה עברית. קיבלנו את הרכב ויצאנו לכיוון הכפר Landal landgoed’t loo, נסיעה של כשעה.

הגענו לכפר ובהמשך יצאנו לקנות מספר דברים. ארוחת ערב באלבורג ומשם חזרה לבקתה. לכל מי ששואל, הבקתות מצוידות בכל, מסבון כלים וטבליות ועד למגבות. אין מזגנים אבל התרמוסטט לא עובר את ה- 23 מעלות כך שבסך הכול נעים. מזג האוויר מושלם נקווה שלא ירד גשם בהמשך. מחר וואלבי .

כפר הנופש בהולנד

היום השני

וואלבי – הגענו אל המקום מוקדם. מצאנו חנייה בכניסה למקום ויחד עוד כמה עשרות ילדים המתנו לשעה 10:00 אז נפתח הפארק. כדאי לעבור על המפה של המקום ולסמן את מה שרוצים לעשות וללכת לפי התוכנית. במקום הרבה רכבות הרים שונות בדרגות אקסטרים, כאשר הילדים נראים נהנים מזה מאד. גם לקטנים יותר יש מה לעשות אם כי בשבילם זה כמו לונה פארק רגיל. תביאו שתייה אתכם, אוכל פחות כי ישנם מלא דוכני מזון שמפוזרים.

אין לי מושג אם זה כך כל יום בתקופה הזו אבל אנחנו באנו ביום שבו מאות ילדים הגיעו באוטובוסים והפארק היה מלא. זה התבטא בתורים לאטרקציות הנחשבות. כן, צריך המון סבלנות. אבל בסופו של יום הילדים נהנו מאד ובשעה 15:00 יצאנו לכיוון האטרקציה עמי ותמי שנמצאת לא רחוק.

המתחם של עמי ותמי חמוד מאד עם מתקנים לכל הגילאים. המסעדה בפנים מדהימה עם הגימיק שהרצפה זזה גם בזמן שאוכלים… לגבי האוכל, זה עניין של טעם. הקרפים המתוקים ( הם קוראים לזה פנקייק, אבל זה קרפ) טעימים מאד, המלוחים שלהם זה כבר עניין של טעם. זה לא זול א אבל החוויה היא החשובה. משם נסיעה לכפר למנוחה. מחר אמסטרדם.

כרטיסים לאטרקציות באמסטרדם
השוו מחירי מלונות באמסטרדם

וואלבי

היום השלישי, אמסטרדם

קמנו בבוקר מוקדם ונסענו לאמסטרדם. את הרכב החנינו בחניה של האיצטדיון האולימפי ומשם לקחנו טראם מספר 24 לכיוון כיכר דאם. את הקפה שתינו בסטארבאקס ומשם שוטטות באזור כדי להעביר את הזמן עד לכניסה לבית אנה פרנק (הזמנו כרטיסים חודשיים מראש).

המקום עצמו מרשים. יש הסברים בעברית והילדים הקשיבו קשב רב. קחו בחשבון שהסיור הינו עם מדרגות ולוקח כשעה וחצי. בסיום יצאנו החוצה לגשם וקנינו מטריות. אכלנו צהריים ומשם למוזיאון ריפלי – מקום חמוד מאד עם המון אטרקציות והילדים נהנו מאד.

אחרי כשעתיים ומאחר והגשם לא הפסיק החלטנו לוותר על שוק אלברט קאופ ובמקום זאת נכנסנו לפריימרק. בסיום הקניות, חזרה לרכב ונסיעה לכפר. ארוחת ערב בחדר ומחשבות מה לעשות מחר… התחזית מדברת על גשם. היינו אמורים ללכת לחיטהורן אבל נדחה זאת ליום אחר.

אמסטרדם
יום באמסטרדם

היום הרביעי

מזג האוויר אילץ אותנו לשנות תוכניות ובמקום חיטהורן בחרנו לנסוע לאוטרכט למוזיאון הרכבות ולעיר עצמה. נסיעה של שעה מן הכפר מביאה אותנו למוזיאון. אפליקציית ווייז לא עודכנה והגענו ליריד שחסם את הכביש. עיקוף קטן ומגיעים בכל זאת… החנינו את הרכב. למי שמתכנן את המשך היום בעיר, טיפ: תשאירו את הרכב שם. החניה עולה 9.5 אירו לכל היום וזה זול יותר מאשר החניונים בעיר עצמה.

היום הרביעי בהולנד

המוזיאון עצמו מתחלק לשישה מתחמים שבהם רוב הילדים ימצאו עניין וייהנו. ישנם גם מספר מתקנים לקטנים. אחרי שמיצינו את המוזיאון המשכנו למרכז העיר לטיול בקתדרלה של סן מרטין במדרחוב של העיר אכלנו את הצ’יפס שאומרים עליו שהוא הטוב בהולנד (טעים…) ומשם בחזרה לרכב ונסיעה לכפר.

ארוחת ערב בחדר. מחר אלקמאר זנסה סכנס וזנדם מקווה שמזג האוויר לא יפתיע אותנו.

היום החמישי

נסיעה בבוקר לאלקמאר לשוק הגבינות. חונים בחניון קרוב והולכים במדרחוב חמוד לכיוון השוק, כאשר בדרך ישנם דוכנים שונים המציעים גבינות, תותים, דובדבנים, אוכל ותכשיטים שונים. בנוסף ישנן חנויות של המותגים השונים. כיף ללכת שם.

כשהגענו אל השוק צפינו בהבאה של הגבינות, בשקילה שלהן ובהחזרתן אל המשאיות. זו הצגה שלמה לטובת התיירים אבל כיף לראות ששומרים על המסורת. תוך כדי ישנם אנשים אשר מציעים לצופים לקנות גבינות. ליד השקילה ישנה חנות עם מוזיאון קטנטן של גבינות. נכנסו לחנות אבל לא למוזיאון. משם המשכנו להסתובב בין הרחובות, ארוחה קלה ונסיעה לזנסה סכנס.

בדרך התחיל גשם שליווה אותנו במשך כל השהות שם אבל זה לא כזה נורא, כי מטרייה או מעיל עושים את העבודה. במקום ישנו מן מוזיאון בו ישנם כפכפים מתקופות שונות וכן הסבר עם הדגמה כיצד מכינים כפכפים. בנוסף ישנה חנות מזכרות.

המשכנו לכיוון חנות הגבינות שם ניתן לטעום מן המבחר וכמובן לקנות (באלקמאר זול יותר קחו בחשבון) , לאחר מכן המשכנו לשוטט בכפר וחזרנו לרכב לנסיעה לזנדם, שם אמור להיות מרכז מסחרי נחמד , כאשר הגענו אכן מצאנו במקום מרכז מסחרי פתוח בחלקו עם מספר חנויות של מותגים אבל ראיתי כבר טובים וזולים ממנו. המלצה: אם אין משהו אחר לשלב שם, אפשר לוותר.

חזרנו לרכב ונסענו לכפר כשבדרך נכנסנו למסעדה בשם Miyako, ארוחה מטורפת שהקונספט שלה הוא שכל אחד יכול להזמין חמש מנות בכל סיבוב ובסך הכל יש חמישה סיבובים – תעשו את החשבון לבד כמה אופציות יש לכם ויש שם הכל מסושי ועד בשר טעים וחוויה אמיתית -בסיום הארוחה זחלנו לאט לעבר הרכב ומשם אל הכפר. מחר טירת מיודן ואם מזג האוויר ירשה פארק חבלים לילדים.

כרטיסים לאטרקציות באמסטרדם
השוו מחירי מלונות באמסטרדם

היום השישי

לאחר שראינו את תחזית מזג האוויר החלטנו לשנות קצת תוכניות ולעשות את היום קצת יותר רגוע, ולכן החלטנו לנסוע לחיטהורן אחרי שהתחזית הראתה שאמור להיות יום נוח יחסית. הגענו למקום חנינו באזור של לשכת התיירות ומשם השכרנו סירה לשעה – נראה ממצה ולא נראה לי שיש צורך ביותר אלא אם אתם מתכוונים לעצור באי לפיקניק או לשחייה. .
השיט מתבצע עם סירות חשמליות קלות להפעלה. תיהנו מהנוף… הילדים הביאו כמה פרוסות לחם ותוך כדי השייט האכילו את הברווזים והשחפים.

זוכרים את מזג האוויר שאמור היה להיות נוח? אז זהו שבאמצע השייט (אם אפשר לקרוא לו כך) נפתחו ארובות השמיים. לידיעה, אין מקום להסתתר מן הגשם וכך המשכנו עד שהגשם פסק – עניין של כמה דקות אבל בסוף הרגשתי כאילו שחיתי באגם.

בסיום השייט המשכנו להסתובב בכפר, ליהנות מן הבתים והחצרות. ישנו מוזיאון קטן ומסעדות שבהן אפשר לאכול -השמש שיצאה עזרה לנו להתייבש.

המשכנו לבטביה, פאשן אווטלט. קניון פתוח ענק עם כל המותגים האפשריים, אבל צריך לחפש טוב כדי למצוא מציאות. משם חזרה לכפר. הילדים הלכו לשחק מיני גולף ואנחנו נחנו, הכנו ארוחת ערב ותכננו את מחר. מחר פאן פורסט וטירת מיודן.

היום השישי לטיול

היום השביעי

מזג האוויר הפעם היה לטובתנו והתחלנו את היום בפאן פורסט ביער אמסטרדם (צריך להזמין כרטיסים ולקבוע שעה) – האטרקציה היא לשלוש שעות ואת האמת זה לא מספיק. הילדים עפו תרתי משמע. ישנם תשעה מסלולים ברמות קושי שונות כאשר גם לקטנים יש את המקום שלהם שם והם מרגישים ממש גדולים. הצוות מסייע ותומך והילדים עולים ויורדים מן העצים בלי הפסקה.

משם נסענו לכיוון טירת מיודן. הגענו בסביבות השעה 16:00 למקום כאשר הוא נסגר בשעה 17:00, אבל לדעתי שעה מספיקה כדי ליהנות מן המקום. יש הסברים באנגלית והילדים יכולים לשחק ולהתחפש. משם חזרה לכפר ללילה אחרון.
מחר מתחילה חוויה של יומיים באפטלינג.

הילדים עפו. גם ההורים נהנו

היום השמיני

עזבנו את הכפר ושמנו פעמינו לכיוון האפלינג ליומיים. בדרך עצרנו בארנהיים לארוחת בוקר וסיבוב בעיר. למי שרוצה יש כאן את המוזיאון הפתוח ואת גן החיות.אנחנו העדפנו לדלג עליהם (אולי בפעם הבאה… ). משם נסיעה של כשעה למלון וממנו אל הפארק. התחלנו להסתובב בין המתקנים – רצוי לתכנן לאן ללכת ומה לעשות. אולי זה בגלל השעה ואולי היום, אבל לא היה כמעט. זמן המתנה במתקנים והילדים הספיקו די הרבה ובעיקר את המתקנים העמוסים אחרי כחמש שעות חזרנו למלון לארוחת ערב. מחר יום נוסף בפארק.

היום התשיעי

ארוחת בוקר במלון ומשם שאטל ישירות לאפטלינג כדי להמשיך את מה שהתחיל היום. הילדים הולכים ממתקן למתקן זמני ההמתנה לא ארוכים במיוחד כאשר אנחנו מצטרפים אליהם למתקנים המשפחתיים, כך עוברות חולפות להן השעות. ארוחת צהרייים אכלנו בפארק עצמו ובסביבות השעה 16:00 חזרנו למלון לנוח לפני הלילה האחרון. בערב ארוחה וארגון של כל הדברים. מחר חוזרים הביתה.

יום עשירי ואחרון

קמנו מוקדם, אכלנו ארוחת בוקר ונסענו לכיוון שדה התעופה סכיפהול להחזיר את הרכב. יש תחנת דלק בתוך השדה שקרובה מאד לנקודת ההחזרה. משם המשכנו לעשות צ׳ק אין. החזרי המס נמצאים בשער 3 ויש למלא את כל הפרטים על הקבלות. בנוסף סביר להניח כי הם ירצו לראות את הדברים ולכן צריך להגיע עם המזוודות וכמובן דרכון וכרטיס עליה למטוס. ההחזר הינו במזומן או באשראי על פי הבחירה שלכם.

כראוי לישראלים שער העלייה שלנו היה בסוף השדה, עניין פעוט של 10 דקות הליכה…. גם כאן כדי להצטייד באוכל לטיסה עצמה.