פריז מון אמור – החופשה המושלמת גם בחורף

פריז העיר הרומנטית, זאת שרואים במגזינים ובפרסומות, בואו לקרוא מספר טיפים שידאגו שגם לכם החופשה תהיה חלומית.

מאת שני דנון

וידוי קטן הייתי בפריז לפני כ-10 שנים בטיול בת מצווה, ולא הצלחתי להוציא אותה מהראש, חיכיתי כבר לחופשה הבאה בה. אני ובן זוגי טסנו לשם ל-6 ימים בלתי נשכחים בדצמבר 2018 בשבוע של הכריסמס, ויש מספר המלצות שרציתי שהנופשים הבאים יקראו לקראת חופשה בפריז. אז נכון הפוסט קצת ארוך אבל מפורט עם המלצות וגם אזהרות שהיו מכינות אותי יותר לו ידעתי מראש.

נתחיל ממידע בסיסי פריז מקדימה את ישראל בשעה. מבחינת שקעים להטענה זה רגיל, כמו בארץ.

הטיסה שלנו הייתה עם חברת אל על שלמרות מספר השמצות שנתקלתי בהם על אל על בזמן האחרון, חייבת להודות שהטיסה הייתה חלום! טיסה כמעט ריקה, היה מרווח לשם שינוי, טסנו עם המטוס החדש דריימלינר ונהנינו ממבחר ענק של סרטים, ותופתעו אוכל טעים, כן קראתם נכון! אכלנו ג'חנון והיה טעים.

בשדה חיכה לנו נהג של חברת עובדיה הסעות פריז, שסגרנו איתו מראש אחרי המלצות רבות בפייסבוק, שילמנו 35 יורו להסעה משותפת, הנהג חיכה לנו היכן שהמזוודות יוצאות עם שלט שעליו השמות שלנו. היינו עם עוד זוג ונוסעת נוספת.
ההורדות היו לפי כיוון הנסיעה, ברכב וואן מרווח מאוד, סך הכל שישה מושבי עור, ותוך כדי הנסיעה התקשרו לשאול אם אנחנו מרוצים. נכון שבמטרו יכול להיות הרבה יותר זול, אבל צריך להיסחב עם מזוודות, להחליף תחנות.., אז הרשינו לעצמנו להתפנק. מומלץ!

שער הניצחון

שער הניצחון נמצא בכיכר מרכזית וניתן לעלות עליו ולראות תצפית של העיר, משער הניצחון יוצאים כשנים עשר רחובות, אחד מהם זה השאנז אליזה המפורסם – רחוב ענקי ובו כל חנויות המעצבים המוכרות כמו לואי ויטון, שאנל, וכל שעולה על הדעת.

במגדל אייפל חיכינו בתור די ארוך של שעה פלוס, יש אפשרות לקנות כרטיס מראש ולבחור זמן הגעה מה שיכול לקצר את ההמתנה, קר מאוד למעלה אז כמובן לקחת בגדים חמים. האוכל שם יקר, אל תתפתו לאכול בדוכן על המגדל. משולש פיצה לדוגמה עולה שם מעל 20 שקל. למי שגילו נמוך מ-24, תקחו דרכונים ותשלמו מחיר כניסה זול יותר.

הפרימרק ב-creteil הקניון מרוחק מהעיר ואנחנו נסענו במיוחד, חייבת לציין שהיתה אכזבה, המבחר לא היה גדול, ומה שכן חיכה לנו שם לא היה וואו וגם יקר יחסית לפרימרק. במחלקת הגברים בכלל היתה איכות ירודה של בגדים ובקושי מצאנו שם משהו. קחו איתכם דרכונים באותו יום של הפרימרק על מנת לקבל טקספרי – החזר של מס. אבל תקחו בחשבון שרק על סכום של 175 יורו אפשר לקבל טקספריי. חוץ מזה בקניון עצמו יש מבחר חנויות ענק מוכרות כמו זארה ו-c&a ובכל החנויות יש מבצעים.

לחובבי הכדורגל – הלכנו למשחק של PSG ישבנו בשורה 1 שזה בעצם שורה שלישית בפועל. היה חלום! חוויה מטורפת והאוהדים שלהם בכלל מטורפים! גם בתור מישהי שלא חובבת כדורגל מושבעת זה סחף אותי! מומלץ! כרטיסים קנינו מהאתר הרשמי. לגבי חולצה של הקבוצה המחירים הם 110 יורו למבוגר. מידה L לדוגמה.

משחק כדורגל בפריז

לה דפאנס – שוק כריסמס, נפתח מהשעה 11 בבוקר, נחמד אבל קחו בחשבון שיקר ושזה לא שוק רגיל, אבל כן חוויה נחמדה וחגיגית. יש שם דוכן של מעילים מפרווה אמיתית ועור אמיתי ב-3000 יורו מטורף.

שאן דה מארס – הדשא המפורסם מהתמונות מול מגדל אייפל, בחורף הדשא מגודר אבל עדין ממש יפה להסתובב שם.

בכיכר קונקוקד וגני טילרי חיכה לנו יריד ענקי של כריסמס ובו ישכמות מטורפת של דוכנים ומתקני שעשועים לילדים קטנים. צפוף ברמות! מאוד מאוד מאוד! אבל עדין ממש מרהיב ומושקע שם, תלכו כשמחשיך. הכי יפה שם כשהכול מואר באורות חג צבעוניים.

דיסנילנד – הזמנו מהאתר הרשמי, ההגעה לשם ברכבת RER A ממש נוחה, יורדים כמעט בכניסה. הפארק מקושט לכריסמס, חוויה מהנה גם בפעם השנייה שם. לגבי הכרטיסים של fastpass שנותנים אופציה לכניסה מהירה ללא תור -זוהי עלות נוספת חוץ מכרטיסי הכניסה אז לא קנינו. יש אפשרות כמעט בכל מתקן באמצעות סריקת הברקוד של הכרטיסים שלכם להזמין תור עם שעה ואז לא ממתינים. התורים שם בשעות העומס יכולים להגיע גם  ל-80 דקות אבל כאמור, לוקחים מספר ובינתיים הולכים למתקן אחר. קחו בחשבון שהאוכל שם יקר מאוד, אנחנו לקחנו דיל של פיצה אישית, קולה אחת, לחם שום וגלידה ב-16 יורו ואכלנו ביחד. אל תאכלו יותר מדי לפני המתקנים… לגבי חנויות המזכרות והבגדים, שוב, יקר. תביאו מספיק כסף מראש. חולצות של דיסני עולות בסביבות 60 יורו.

דיסני לנד פריז

לפארק השני הוולטדיסני סטודיו לא הלכנו. יש שם הרבה פחות מתקנים מהפארק הראשי, וכמות המתקנים המיועדת למבוגרים ממש קטנה. אבל עדין חוויה, הייתי שם בפעם הקודמת. לדוגמה יש שם מופע חי שמדגים פעלולי מכוניות ומופע אחר שמראה איך עושים טריקים ופעלולים בסרטים.

מבחינת אוכל יש רשת אירופאית של vapiano שהיא זולה, מוכרת וטעימה. גם הפטיסרי של paul נמצא בכל מקום, הוא זול ובו מבחר קינוחים ממש טעימים ויפים.

גן החיות – מחיר כניסה 20 יורו לבן אדם, הגן טיפונת קטן, אבל נחמד.

ליד בניין העיריה ב-hotel de ville משטח החלקה ענק שהכניסה אליו חינם, להשכיר מחליקים עולה 6 יורו לאדם.

סים כולל אינטרנט עלה לנו 25 יורו עם 6 גיגה.

כרטיסים לרכבת קנינו navigo tourist. זוהי כרטיסיה ל-5 ימים לאזורים 1-3 (שזה כל העיר) כולל הפרימארק. עלה  בערך 50 יורו לשנינו וזה כולל גם אוטובוסים וrer.

לדיסנילנד קנינו בנפרד באותו יום. יותר זול מאשר לקנות כרטיסיה לאזורים 1-5 שזה מחיר יקר בערך 60 יורו לאדם ומיותר רק בשביל הדיסני.

פריז בדצמבר

לגבי השפה דיברנו חופשי עברית, לא פחדנו לרגע וגם לא הרגשנו מאוימים, גם כשהיינו ליד מוסלמים. אבל עדין לא הלכנו עם כיתוב בעברית או תכשיטים בולטים של חמסה וכדומה.

התאכסנו במלון concorde montparnasse מלון 4 כוכבים עם ארוחת בוקר אירופאית קלאסית (לא מבחר גדול אבל משביעה) ויחס חם של הצוות, תמיד השתדלו לעזור כמה שאפשר ועם חיוך על הפנים. קצת רחוק ממרכז העיר אבל זול יותר, וממש ליד תחנת מטרו ענקית, ובאזור שופע מסעדות.

*** תופעה שנתקלנו בה בעיקר באזור של מגדל אייפל – אתם תראו התאספות של אנשים ונקרא לזה דילר/ית שפורשים שטיח קטן על הרצפה ו-3 כוסות הפוכות ומתחת לאחד מהם כדור. הם מערבבים את הכוסות וצריך לנחש איפה הכדור, אתם משלמים 100 יורו לנחש ואם ניחשתם נכון קיבלתם עוד 100 יורו. נשמע נפלא, לא? אז זהו שלא, לפחות שניים מהקהל משתפים פעולה עם הדילר, הם ייראו לכם כתיירים שמהמרים ולפעמים גם מפסידים בכוונה כדי שייראה אמין, במרחק מה מכל האנשים יש לפחות שני אנשים שייראו כאילו מדברים בטלפון אבל ישמרו שאין משטרה. השיטה מאוד פשוטה – אתם משלמים 100 יורו אם ניחשתם נכון מקבלים אותם חזרה ועוד 100 יורו מזויפים. או שלא ניחשתם נכון והפסדתם 100 יורו. אלו שנראים חלק מהקהל שומרים אצלם את הכסף האמיתי כשהם "זוכים" ומשלמים להימור נוסף בכסף מזויף. אל תיפלו לזה!***

לגבי כנסיית נוטרדאם שאמרו שמקושט שם לכבוד הכריסמס מלבד עץ אשוח אין שם יותר מדי אווירת חג. הסתלקנו משם די מהר.

למי שמתכוון ללכת ללובר או לארמון ורסאי לקנות כרטיסים מראש, יש תורים ארוכים!

פריז בחורף

אנחנו לא הלכנו עם תיק גב כדי שלא יכייסו אותנו. הלכנו עם תיק צד שתמיד היה מקדימה ובמקומות הומי אדם וצפופים החזקתי את הרוכסנים שלא ינסו לפתוח את התיק, פלאפון לא בכיס מאחורה, תמיד שימו בתיק.

מבחינת הבלגן המדובר בתקשורת, ההפגנות הן רק בימי שבת. תבררו מראש באותו בוקר איפה זה ופשוט אל תתקרבו לאזור. חוץ מזה הכול שקט.

כמעט בכל תחנת מטרו יש מסך ענק שמעליו האות i כלומר information אתם מזינים את המידע, לאן אתם רוצים לנסוע וקבלים תשובה איזה קו לקחת. מאוד נוח ושימושי.

מבחינת מזג האויר היה קריר. קנינו ביגוד תרמי אבל חוץ מהיום האחרון שבו היו שתי מעלות לא היה צורך בביגוד כזה. מתלבשים פשוט בשיטת הבצל (כי בחוץ קר ויש רוח) ובמטרו ובמקומות עצמם מסירים שכבות.

אנחנו כזוג לקחנו איתנו 1000 יורו מלבד כרטיסים למשחק הכדורגל שעלו כ-700 ש"ח וכן כרטיסים לפארק של דיסני שהזמנו מראש, ולא התפרענו וזה הספיק לנו.

פריז מושלמת אבל יקרה ובעיקר רומנטית בטירוף, כמעט כל פינה בה פוטוגונית.