אורי וליאור חזרו מטיול אחרי צבא בויאטנם ויש להם המלצות בשבילכם

עזבנו היום את ויאטנם אחרי שלושה שבועות וחצי, אנחנו זוג אחרי צבא לא מתכלב, בחרנו תמיד חדרים זוגיים ולא דורמס, עם מזגן ושירותים פרטיים.

תקציב:

יצא לנו 800$ לבן אדם כולל אטרקציות, ויזה וקצת קניות. משכנו כל אחד 20 מליון דונג בלי עמלה ב-vp bank בהו צ׳י מין, הספיק לנו לכל הטיול ואפילו המרנו קצת בחזרה לדולר.

מזג אוויר:

הגענו באמצע מאי למרות שאמרנו שזאת לא העונה, היה אחלה של מזג אוויר, לא ויתרנו על כלום ובסה"כ ירד עלינו גשם רק יומיים. ברוב המקומות היה חם ולח מאוד חוץ מבמקומות הגבוהים (דאלאת, סאפה והלופ).

מסלול:

טיילנו מדרום לצפון: הו צ׳י מין – דאלאת – הוי אן – פונג נה – טאם קוק (נין בין) – קאטבה (הלונג ביי) – סאפה – הלופ (הא ג׳יאנג) – האנוי

לוגיסטיקה:

ויזה – הוצאנו באתר cheapvietnamvisa. בערך שבוע וחצי לפני ובחרנו באופציה של החודש. קחו בחשבון שאם יש סיכוי אפילו קטן שתגלשו מחודש עדיף לעשות ויזה לשלושה חודשים מאשר להתעסק בהארכות. המחיר הוא 6$ באתר ועוד 25$ בנחיתה.

סים – קנינו בשדה שני כרטיסים של חברות שונות. הראשון של vinaphone, עבד הרבה יותר טוב מהשני אך שבק חיים אחרי שלושה שבועות, 10$. השני viettel האינטרנט היה סביר, תמיד החזיק ואטסאפ (גם שיחות) אבל לא הרבה יותר מזה, 8$.

טיפים:

1. הרבה מאוד פעמים יוצא יותר זול לישון בחדר זוגי עם עוד מישהו מאשר לשלם פעמיים על דורמס, שווה לבדוק.
2. עדיף לא לסגור כלום בהוסטל שישנים בו, תמיד בשאר המקומות יהיה אופנוע או סליפר יותר בזול.
3. בגלל שיש אנשים שעושים מדרום לצפון ויש אנשים שעושים מצפון לדרום, בכל מקום שהגענו מצאנו עצות טובות והכי עדכניות שאפשר לקבל, שווה לשאול אנשים שבאים מהצד השני.
4. מי שעדיין אין לו, להוריד grab, תופס פה בערים הגדולות.
5. לוודא עם ההוסטלים אם זה כולל ארוחות בוקר ומתי אפשר להיכנס ולצאת, זה נהיה מאוד קריטי עם השעות של הסליפרים.
6. אופנוע בכל מקום (חוץ מבלופ) עולה 100 אלף דונג ליום, אם לוקחים לכמה ימים או רק לכמה שעות אפשר לרדת מזה.

אורי בר וליאור פרנק.——————————-

הו צ'י מין (יומיים)

רוב אנשים מקטרים על העיר אבל היא מגניבה ושוקקת חיים. ממש כיף להסתובב ויש פארק במרכז העיר שמלא באנשים המשחקים משחקי כדור למיניהם. שווה להישאר איזה לילה או שניים.

לינה

נחתנו בלילה והלכנו לישון ברחוב הראשי של התיירים והמסיבות. טעות גדולה! היו מסיבות ורעש עד 4 בבוקר ועדיף הרבה יותר לישון שניים או שלושה רחובות הצידה ולבוא לשם בערב, ככה אתם לא מפספסים את החוויה של העיר אבל יכולים להחליט מתי ללכת לישון. אחרי הלילה הקשה עברנו ל in the woods, אחלה מקום, מרחק הליכה מהכול, 16$ לזוג.

מה עושים

‏One trip- סיור של סטודנטים מקומיים, הם באים ולוקחים אותך על האופנוע שלהם לכל המקומות שרוצים לראות בעיר (אפשר לראות באתר שלהם בדיוק את המקומות). הייתה להם אנגלית טובה והם היו נחמדים בטירוף, הסיור לא עולה כסף אבל נהוג להשאיר טיפ של 5 דולר (וגם קונים להם קפה).

מוזיאון מלחמת ויאטנם – היה מרתק, קצת תמונות קשות אבל שווה ביקור. הכניסה עולה 40 אלף דונג.

דייט ישראלי

אוכל

‏Nonla guys- מסעדת תיירים כזאת אבל עם אוכל מקסיקני טעים וזול.

דאלאת (4 ימים)

אם אתם לא בקטע של הסנפלינג, מפלים או האיזי ריידר בתכל'ס אין יותר מדי מה לעשות פה. לדעתי כן כדאי לעצור פה או בנה טרנג כי הדרך מהו צ׳י מין להוי אן ארוכה.

הגעה

נסענו 7 שעות בסליפר של futa bus, להיט של סליפר, חדש, 210 אלף דונג. אפשר ללכת אליהם למשרדים במרכז הו צ׳י מין, השעות ממש גמישות.

לינה

ישנו אצל חואן, היה סבבה לגמרי, ב5$ אפשר לישון בדורמס או בחדר זוגי (שניהם אחלה והשירותים משותפים) וזה כולל ארוחת בוקר (חביתה) וארוחת ערב (70% חביתה). הוא רחוק מהעיר, שזה אומר מונית לכל מקום, לא יקר אבל לשיקולכם, האווירה אצלו הייתה מעולה.

מה עושים

איזי ריידר אצל חואן ב35$, לטעמי לא שווה את הכסף, הוא עוצר בכמה מפעלים מקומיים שאתה לא יכול ללכת בלעדיו, אבל אם יש לכם את היכולות לנהוג לבד על אופנוע אז פשוט ללכת למפלים (שני מפלים שווים תשאלו שם את השמות) כי הסיור לא שווה את הסכום הזה.

סנפלינג מפלים גם דרך חואן ב 45$ היה מאוד כיף, חברה מקצועית בטירוף. הרגיש תמורה הרבה יותר טובה לכסף מהאיזי ריידר. מומלץ.

‏maze bar – לא מאוד מבוך אבל מושקע ומגניב. אחלה ערב.

אוכל

‏Gourmet burger – המבורגר מעולה במקום נחמד.

ויאטנם למטיילהוי אן (5 ימים)

יעד חובה. הרבה אנשים נתקעים פה כי ממש נחמד באיזור.. אחלה אווירה ברחובות ובשוק ונחמד לעצור ולנוח בבריכה באמצע המירוץ.

הגעה

נסיעה של 12 שעות בסליפר שסגרנו אצל חואן, 300 אלף דונג.

לינה

ישנו אצל דייזי (daisy garden), היא חמודה מאוד והחדרים ב16$ לזוג לא היו מביישים צימר ב1000₪ בארץ (היינו בחדר משופץ על הבריכה).

המלון 20 דקות הליכה מהמרכז, לפעמים לקחנו אופניים כשלא היה חם מדי אך לרוב מונית. לא הרגשנו צורך באופנוע כי תמיד הלכנו למרכז והיה עדיף לקחת מוניות מבחינת עלויות.

קחו בחשבון שחם מאוד שם, וההחלטה ללכת למלון קצת רחוק אבל עם בריכה השתלמה בטירוף, יצאנו מהמלון רק אחרי הצהריים, כל היום היינו בבריכה.

מה עושים

סדנאת בישול בhi restaurant- די רגיל, לא כזה מעניין, הולכים בשוק, שטים דקה וחצי בנהר ומבשלים לעצמכם ארוחת צהריים, לא שווה 17$.

סדנאת במבוק taboo bambo- שווה מאוד, מומלץ לבוא עם רעיון, הבחור שם תותח ויש לו את כל הכלים בעולם, בסוף הוא גם מצייר לכם על זה ויוצא מגניב. 450 אלף דונג לאדם.

שמענו על סדנת עור במקום שנקרא בלו לוטוס אבל היה סגור.

סאגת התפירה – אין לנו יותר מדי מה להמליץ, תפרנו תיק ונעליים, תתמקחו ותעברו כמה מקומות לפני שאתם סוגרים עם מישהו, ותמיד תזכרו – אתם לא צריכים את ה-#$% הזה באמת.

‏Mix – מסעדה יוו

הירשמו לניוזלטר של זמן מקומי
חדש בפרוייקט זמן מקומי - הקהילה הישראלית הגדולה בעולם. דייט ישראלי, אתר ההיכרויות לישראלים בחו"ל. חפשו ומצאו אהבה דוברת עברית בברלין, פריז, ניו יורק או בכל מקום אחר.